BioShock Infinite

BioShock Infinite

Po izlaženju "kreditsa" na kraju igre prvo što mi je prošlo kroz glavu je bilo, ček, ček, 'ajde ponovo. Rasplet na kraju svakako nije nešto već viđeno. Čak naprotiv, a svaka reč koja bi bila napisana o tome bi ulazila u teške spojlere. Inače, ovu igru je teško opisati a da se ne pokvari doživljaj nekom ko je još nije odigrao. Pa da probamo da kažemo neku reč a da ne otkrijemo previše.

Buker DeVit je bivši radnik Pinkertonove agencije koji je zaglavio u velike probleme. Da bi "očistio dug" dobio je zadatak da ode u Kolumbiju i nađe i dovede devojku po imenu Elizabeta. Naš junak za razliku od prethodnih Bioshock delova nije nem. Nije baš ni da priča kao navijen ali ipak vodite lika koji, ispostaviće se, ima snažnu ličnost. Buker ni ne sluti kuda će ga odvesti, naizgled, lak posao koji je dobio od misterioznih poslodavaca. Neprijatno me iznenadila njegova reakcija kada je prvi put zakoračio na Kolumbiju. Za nekog ko je se suočio sa tako nesvakidašnjim mestom za naseobine, reagovao je isuviše mlako i ravnodušno.

"Bring us the girl, and wipe away the dept."

Kao i prethodni delovi i Bioshock Infinite je igra sa odličnom pričom koja će vam pažnju držati do kraja. Priča se odmotava kroz dijaloge i nalik na magnetofonske trake uređaje rasute svuda po Kolumbiji. Kao što sam rekao, bilo šta više da kažem o radnji bi svakako upropastilo igranje svakom ko već nije tako da o tome neću pisati dalje.



A šta je to Kolumbija? Kolumbija je lebdeći grad ogromnih dimenzija. Grad je svoju priču počeo kao lebdeći cirkus da bi kasnije evoluirao, narastao i odvojio se od kontinenta početkom prošlog veka. Jedna od referenci ka prethodnim delovima je i prevoz do Kolubije za čiju svrhu služi kapsula koja se nalazu u ... svetioniku. Ovaj put kapsula ide u vazduh a ne u vodu. Referenci ima još ali su usko vezane sa pričom.



Prvi koraci iz kapsule koje je Buker napravio odveli su ga pravo pred "sveštenika" koji ga je pročistio i izveo obred krštenja gde umalo nije udavio Bukera. Inače religijska komponenta se provlači kroz celu igru i ima velikog udela na samom kraju. Koliko je u pitanju bogohuljenje procenite sami.



Grad u oblacima? Zvuči krajnje zanimljivo, mada nadasve utopistički. Grad liči na klasičan američki grad u jeku industrijske revolucije. Na ulicama je ogroman broj ljudi. Deca se igraju u parku, na ulicama su trgovci cveća, voća i sl. Tu su radnje sa trgovcima i kupcima, zaljubljeni parovi naslonjeni na ogradu... iza koje je ambis. Kostimi i celokupan ambijent su krajnje maštoviti i oslikavaju period sa početka prošlog veka kada su se nad zemljom ispod počeli nadvijati oblaci rata.
Kolumbija se sastoji iz više lebdećih četvrti koje su povezane raznim prevoznim sredstvima, od lebdećih "brodića" do jedinstvenog šinskog prevoza. Ove šine će, ispostaviće se, imati veliki udeo u gejmpleju.
Grad je zaista idiličan i urađen do detalja. Grafika u pojedinim trenucima jednostavno ostavlja bez daha. Možete provesti gomilu vremena razgledajući sa neke ivice grad oko sebe koji diše i živi svoj život daleko iznad zemlje. Naravno, možete i pasti u bezdan, tako da... pazite kuda gazite.
Kompletna scenografija naprosto se klati na krajnje modifikovanom Unreal 3 motoru. Sa druge strane akcija će vas ostaviti bez daha.



Makljaža u početku kreće sa pripadnicima policije a kasnije ćete tamaniti sve što vidite. Pomenute šine samoj borbi bukvalno daju treću dimenziju. Ali iste te šine će koristiti i protivnici. A oni su prilično raznoliki. Od pomenutih policajaca, preko Vox Populi pobunjenika, pa sve do automatona i specifično naoružanih teškaša. Za ove poslednje je lek kombinacija odgovarajućeg oružja gde možete odjednom nositi samo dva i ... moći.



O kakvim moćima je ovde reč? Za razliku "podvodnih" Bioshockova ovde su umesto Plazmida Vigori. Nisam našao objašnjenje o poreklu Vigora kao što je u pomenutim Plazmidima to Adam. Reći ću samo da ih ima nekoliko i da sve te moći imaju dvojako delovanje. Pravilna upotreba je ključ za prelazak igre. Trošenjem moći smanjuje se i skala mane koju možete dopuniti sa bočicama rasutim po mapi ili kod ... vendora.
U pitanju su automati gde možete kupiti sve potrepštine a tu su i slični njima gde možete nadograditi vaše naoružanje.



Svaka kutija, bure, kanta ili leš se mogu pregledati i naći maksimalno po tri predmeta. Ovo će postati bitan deo gejmpleja. Dok budete prelazili preko leševa ne zaboravite da stalno pritiskate F. U bespoštednoj borbi ćete zaboraviti da ste ostali kratki za municiju za omiljeno oružje ili energiju. Na ovaj način ćete se stalno dopunjavati. U tim trenucima će vam od pomoći biti i Elizabeta koja će vam pravovremeno u kritičnim trenucima dodati baš ono što vam treba.



A ko je uopšte Elizabeta? U pitanju je devojka koju je Komstok zatvorio na vrhu kule u sklopu spomenika i koja ni sama ne zna ko je. Sve o njoj ćete polako razjašnjavati kako igra bude odmicala, pa sve do samog kraja i trenutka kada vam (a i Bukeru) istina bude tresnuta u lice.
Elizabeta jeste jedna mlada i krhka devojka ali daleko od toga da će vam samo smetati. Kada razmena vatre počne ona će se već negde sakriti i koristiće priliku da vam doda municiju, vigor ili paket prve pomoći. S vremena na vreme će otvarati vremenske i dimenzionalne procepe i sl. U kratkotrajnim deonicama bez nje ćete osetiti samoću ako tako nešto može jedna igra da vam prenese. Kroz priču, razgovore sa njom i njene reakcije u igri shvatićete da je ona prava zvezda Bioshocka a ne Buker.
Elizabeta je privukla veliku pažnju, između ostalih i Cosplay zaluđenika/ca. Izvesna Anna Moleva je čak dobila zvaničan angažman od Irrational Gamesa.



Ali akcija ... naprosto nema manu. To nema veze ni sa čim što ste imali prilike da vidite u nekom CoD-ovskom FPS-u. Ovde vas igra izvlači iz zaklona i tera da se sa protivnicima suočite oči u oči. Da trčite oko teškaša i da ih posipate olovom ne mareći što vam je linija života pala na dno. Ionako je tu Elizabeta sa inekcijom, a ovaj baja kome ste skinuli pola života NE SME da čeka. Sve je krajnje fluidno. I borba, i kupljenje oružja i municije (onako usput dok se napucavate), i kretanje, i moći i sve. Ponekad nećete znati šta od moći pre da upotrebite. Da li da bacite moći na onog automatona i da ga pridobijete da se bori za vas, ili da pošaljete vrane na neprijatelje da se pozabave njima dok napunite pušku, ili možda neku munju ili... Jedna od retkih igara kod koje kada počistite protivnike kažete: Šta, nema više?



Dosta toga nam je ostavljeno za razmišljanje. Ko su Vox Polpuli? Zašto su oni pripadnici crne populacije (uglavnom)? Da li je Komstok svoje predvorje raja zasnovao na rasizmu i korišćenju crnačke radne snage? Koja je to energija potrbna da onoliki grad drži u vazduhu i odakle potiče? Ko su misteriozni poslodavci? Ko je Comstock? I još mnogo, mnogo toga dovoljno da još jednom obrnete igru preorete svaku ćošak i odslušate sve trake na koje naiđete.





Za one koji su prešli igru i ne žele da je prelaze ponovo a nije im baš nešto puno jasno, ima jedan zanimljiv post. U pitanju je žestok SPOJLER, tako da čitate na sopstvenu odgovornost.

Nezaboravna igra.

Gamer ITstreet
rating
10/10

 
  Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn
Pregledano 636 put/a  comments      Nema Komentara  comments 

Baš nam vaš komentar fali

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena sa *

Blog podržava gravatare kao lični potpis

HTML kod nije dozvoljen

Komentar je ograničen na 600 karaktera


Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.