Abilene, Kanzas, 1910 godina. Tekovine sveopšte industrijalizacije su
vidljive na svakom koraku. Sreću se prve "kočije bez konja" na ulicama.
Jedna takva umalo da pregazi ostarelog kauboja na konju koji je u čudu
posmatrao šta je to projurilo čak "30 na sat" pored njega. Klimnuvši
glavom, produžio je do obližnjeg saluna a konja "parkirao" ispred. Sve
je počelo tako što je zatražio par informacija a nastavilo se
pražnjenjem čaša viskija i prepričavanjem dogodovština nekolicini
slušalaca koji su se tu zatekli. Ostareli kauboj je ni manje ni više do
legendarni lovac na ucene po imenu Silas Grivs. Od onih koji su se
zainteresovali za Silasova pripovedanja su barmen Ben, omladinac Dvajt
koji je upravo pročitao novelu baziranu po Silasovom životu i delu,
prsata konobarica itd... Ispostaviće se na kraju da je Dvajt zapravo
mladi Dvajt D. Ajzenhauer.
Silas
kreće sa svojom pričom i samo pripovedanje je neverovatno komično sa
gomilom krajne sumnjivih tvrdnji. Podrazumeva se da vi treba njegova
pripovedanja da "odigrate". Njegove verzije priče su često nepovezane i
vrlo često će ga Dvajt ispravljati što će značiti da ćete neke deonice
ponavljati. Recimo, kreće u priču o obračunu sa gomilom odmetnika da bi u
jednom trenutku počeo da priča kako se jedva odbranio (zapravo vi) od
indijanaca. Na Dvajtovu sugestiju da su "valjda bili odmetnici" Silas se
vraća u priči pa kreće ponovo. To u prevodu znači da i vi iste deonice
igrate ponovo ali ovaj put protiv odmetnika. Uglavnom, ispostaviće se
prema Silasu da je on zaslužan što su svi "viđeniji" negativci Divljeg
Zapada završili pod zemljom. Iako takvih činjenica nema nigde, pa čak ni
u noveli koju Dvajt često Silasu potura pod nos. Barmen će vrlo često
ubacivati packe kako je Silas zapravo jedna matora protuva koja je sve
izmislila ne bi li dobila koje besplatno piće više.
Da li je?
Techland
je sa Kartelom hteo radikalne promene i prošao kako je prošao. Prva dva
CoJ su toliko dobro prošla kod igrača i kritike tako da je Kartel
dočekan na nož. Srećom po njih, a i nas, vratili su se korenima.
Gunslinger je pravi pravcati vestern kakav smo (mi starji) gutali kroz
filmove sa Džonom Vejnom, Klintom Istvudom i stripove LMS i ZS. Kao neko
ko je odrastao igrajući se napolju kauboja i indijanaca igru sam jedva
dočekao. Novi CoJ je šuter u kome ćete ukrstiti koltove i vinčesterke sa
kaubojima i indijancima po svim slikovitim predelima Divljeg Zapada.
Osim po prostranim prerijama, što je svakako minus ali i verovatno
posledica ograničenja motora, iako nove verzije 5. Sve drugo je to:
prašnjavi gradići, pljačka banke, obračuni po planinskim vencima,
pećinama, rudnicima, vozovima itd. I zvezda večeri: dvoboj.
Grafika
nije baš sam vrh ponude. Aktuelni naslovi nude više ali daleko da
grafika nešto puno zaostaje. Samo želim da kažem da je trebala biti
bolja. To se da primetiti samo u retkim trenucima između pljuštanja kiše
olova. Zato su modeli oružja fenomenalni. Pogotovo kasnije kada se
dočepate graviranih primeraka. Od oružja tu je nekoliko modela
revolvera, pušaka, zatim getling i dinamit za koji je Silas par puta
napomenuo da nosi da mu se nađe!?
Glasovna
gluma je zadovoljavajuća. Tu je onaj pravi naglasak kakav bi čuli od
Džona Vejna. Zvuk na 5.1 sistemu radi posao a interesantno je da su
poljaci u igru ubacili onaj čuveni zvuk zujanja i rikošetiranja olovnih
zrna pored ušiju. U pitanju je poseban zvuk zrna koja nisu putovala
pravo, već su se obrtala u vazduhu kao posledica neolučenih cevi.
Poslednji put sam ga čuo pre sto godina u kaubojcima. Svaka čast.
Igra
poseduje mini-rpg sistem. U suštini vi ne treba ništa drugo da radite
osim da tamanite sve što vam istrči pred kolt. Samo što biste to trebali
da radite brže i preciznije. Naime, headshot se ne vrednuje kao pogodak
u nogu. Poene skupljate i tako što gađate burad sa eksplozivom i sl. a
treba dodati da se vezane eliminacije pretvaraju u kombo poene (puta
množitelj). Ti poeni se pretvaraju u exp poene koje trošite u tri grane
koje su stilizovane kao burenca revolvera. U svakom slučaju veoma je
teško u prvom prelasku otključati sva tri kompletna drveta (u ovom
slučaju burenceta). Sve veštine i nadogradnje i te kako imaju odraza na
samu igru. Jedna od bitnijih veština koju dobijate na početku je da
"osetite" nagetse. To su skriveni predmeti koji otvaraju karte sa
istorijskim činjenicama o ličnostima i bitnijim stvarima o Divljem
Zapadu.
Dvoboj
je podignut na stepenik više u odnosu na Bound in Blood iako je u isto
vreme postao lakši, rekao bih. Ili sam ja to već oguglao na sve. Pri
kraju svake deonice vas čeka neka manje-više istorijska ličnost za koji
Silas tvrdi da knjige nemaju pojma i da je on taj koji je istoj pokazao
da je brži. U suštini, treba održati fokus na protivniku prateći ga
mišom a pritom podesiti ruku dovoljno blizu revolvera. Kada se začuje
disanje treba biti spreman i biti brži. Ukoliko potegnete oružje posle
protivnika dobijate više poena za častan dvoboj a ukoliko ne sačekate da
ovaj posegne za oružjem već to uradite vi, dobijate nečastan dvoboj i
manje poena.
Igra
je u mnogome skriptovana. Uglavnom veoma dobro ali ima i par nelogičnih
propusta. Recimo, napušteni rudnik. U jednom trenutku ulazite u
proširenje u kome se nalazi na desetine buradi baruta i čuje se Silasov
komentar kako pored sve muke još mora da pazi u šta puca. Podrazumeva se
da svaki promašaj dovodi do lančane eksplozije i game overa. To se
naravno ne odnosi na odmetnike koji samo roštiljaju ali očigledno
njihovi meci ne mogu probušiti drveno bure. Sve do pomenute skripte kada
sve leti u vazduh a Silas bude primoran da trči koliko ga noge nose.
Ili kada treba da razminira ogroman drveni most. Fora je da se što pre
deaktiviraju štapini dinamita na nekoliko mesta pošto mogu da sruše most
ali to što će Silas da baci brdo dinamita ka odmetnicima na tom istom
mostu nema veze. Ili što će da puca u gomilu buradi sa barutom (za koje
mi nije jasno šta traže tu).
U
igru je ugrađeno par novina. Prva je već viđeni bullet time koji je
ovde lepo postavljen i uglavnom je dobar da se Silas reši veće grupe
odmetnika koji ga okruže a pri tom da se dopuni skala života. Zatim neka
vrsta dodge efekta koji će se ponekad i sam aktivirati. U prevodu u
usporenom vremenu potrebno je se pomeriti u suprotnu stranu od metka
koji upravo proleće pored Silasa.
Gunslinger
je Techlandov povratak korenima iako nema nikakvih dodirnih tačaka sa
braćom McCall osim u par referenci. "Igrajući" pripovedanja jednog
ostarelog revolveraša me je vratilo u vreme Zagora, Teksa Vilera i
drugih junaka nekih mojih prošlih vremena. I iako je igra relativno
kratka imate sve moje preporuke da je odigrate.
"See him running? Bonus points. Long shot? Bonus points! Shot him off a building?! ... Well no points, but it looks damn fine."
Call of Juarez Gunslinger
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.