Više niko i ne broji koji je ovo nastavak po redu. Nastavak u serijalu,
ne i kao legitimni nastavak prethodnika. A čini mi se da je prvi CoD
izašao pre godinu-dve. Igru je radio Treyarch, studio koji je
dugo bio druga violina u CoD franšizi. Oni su zaslužni i za jedini CoD
koji se nije pojavio na PC-u. U pitanju je čuvena trojka za koju je
Activision tvrdio da "nije dovoljno dobra za PC igrače". Igra koristi
stari motor i iako ima podršku za directX 11, vidi se da on nije došao
do izražaja u potpunosti. Zapravo svuda se vide prikriveni nedostatci
enginea. Bilo da je to nedostatak senki na vegetaciji, ili manjku
tekstura na nekim detaljima... Da se razumemo, igra izgleda fenomenalno
ali se vidi da je u pitanju port sa konzola. Ogromna količina akcije (a
to je ono što i čini CoD) ne daje vam prostora da previše brojite
teksture i poligone tako da ovu moju primedbu shvatite kao zakeranje.
Naravno,
ovaj deo je legitimni nastavak prvog Black Opsa. Priča prati Dejvida
Mejsona koji pokušava da stane na put Raulu Menandezu. U 2025. godini
tehnologija je uznapredovala. Raul u posedu ima opremu kakvu sada nemaju
ni jače armije sveta. Još uvek ga bole rane (pogibija sestre između
ostalih...) koje su mu naneli Aleks Mejson i Frenk Vuds u prvom delu.
Ovde treba izvući paralelu o godini u kojoj se radnja dešava. Naime,
mogli su za godinu staviti 2015. Stariji gejmeri se svakako sećaju 2015
i zašto bi to mogla biti dobra ideja. Karakterizacija likova je odlična
i upoznaćete protagoniste dublje nego što ste očekivali. Shvatićete
koliko su im životi isprepletani i koliko je opravdan motiv svakog od
njih za to što čine.
U
zavisnosti od misije i godine vodićete malo tatu, malo sina. Delovi
koji će se događati u prošlosti isuviše podsećaju na prvi Black Ops. Kao
da je u pitanju neobjavljeni DLC.
I pored toga priča u poslednjem
nastavku CoD-a je najbolja od cele franšize. Problem predstavlja to što
je ispričana u segmentima i skokovima kroz vreme. Veoma je teško
ispratiti je i udubiti se u akciju.
Pored storyline-a, tu su i
opcione misije, tzv. Strike Force. Na kraju tu su čuveni MP mod i Zombi
bua-ha-ha mod. Strike Force mod ima mogućnost kombinovanja FPS i RTS
tako što vam daje mogućnost da lično kontrolišete bilo koju jedinicu i
da raspoređujete trupe u zavisnosti od prodora neprijatelja.
Dizajn
nivoa je takav da u principu imate više načina da završite misiju. Nije
strogo linearan kakvi su šuteri inače. Dakle, nije klasično linearna
ali ipak morate doći iz tačke A do tačke B i pri tome pobiti gomilu
neprijatelja. Borilišta na kojima ćete ukrstiti puške se kreću od guste
džungle do plutajućih futurističkih hotela, od gradskih četvrti na
Badnje veče do gradskih četvrti okruženih plamenom i eksplozijama.
Akcija
je prava "kolofdjutijevska". Celu kampanju ćete provesti sedeći na
ivici stolice ne želeći da vam išta promakne. Ako se ranije i moglo reći
da je CoD serijal Rambo serijal, šta reći posle misije u Afganistanu?
Jašući na konju borite se protiv pešadije i bazukom skidate ruske
jurišne helikoptere ili tenkove! Koliko god deluje paradoksalno, ta
misija je jedna od težih i zabavnijih. AI protivnika nije baš na CoD
nivou i to je svakako minus ali je bolji od konkurencije i to dosta.
Oružje
je raznovrsno. Pre početka svake misije birate opremu koja vam treba. U
zavisnosti od vremenskog perioda u kome se trenutna misija odvija
zavisiće i koje oružje će biti dostupno. Futuristička oružja nisu
dostupna krajem 80-ih godina prošlog veka. Isto važi i za eksploziv i
sl.
U 2025. godini pored novog ličnog naoružanja dobijate komandu i
nad dronovima. U pitanju su mali leteći dronovi i veći nalik na omanji
tenk na četiri noge. Ali nimalo naivan a to ćete videti pošto iste takve
imaju i protivnici.
Od vozila upotrebićete svašta, pa čak i avione, odela za letenje i na kraju konje.
Zvuk
u igri je na nivou prethodnika. Muzika nije previše nametljiva i
eksploziju bombe ćete čuti jasno i glasno bez obzira na pozadinske
zvuke. Glasovna gluma je odlična i doprinosi vernoj karakterizaciji
likova. Jedino imam utisak da grimase ne prate baš najbolje emocije koje
kroz glas prenose glumci.
Igra
ima četiri kraja i oni su direktno vezani za igračeve odluke tokom
igre. Da bi se dobio "GOOD" kraj potrebno je sve Strike Force misije
odigrati a ima ih četiri. I naravno, sačuvati nečije živote na kraju.
Call of Duty Black Ops 2
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.