Sve Krajtekove igre odlikuje vrhunska grafika, dobra akcija i loš
scenarijo. Ne nazivaju ih mnogi džabe tehničkim demonstratorima. Kao i u
prethodnim delovima Krize i u ovom je vaš zadatak da uskočite u
nano-odelo i istrebite zemlju od mrskog porobljivača iz svemira. Već u
startu dolazimo do nekih nepotrebnih linija teksta u scenariju. U ulozi
ste Profeta koji bi uveliko trebao da se nalazi pod zemljom, ako ste
pratili njegovo lik i delo. Ili lik možda i nije Profet? Od poznanika tu
je i Psiho koji je čini se luđi nego ikada, mada malo i ostario a i
udebljao se. A tu je i Kler, član pokreta otpora?!
Elem,
radnja se dešava 2047 godine, što će reći još malo. Profet dolazi do
Njujorka nad kojim je postavljena kupola i koji deluje potpuno pust.
Sama slika ogromnog napuštenog grada koji je prepušten zubu vremena je
veoma upečatljiva. Nivo detalja je velik i sve oko vas odaje sliku da
pre vas ljudska noga nije tuda prošla prilično dugo. Saznaćemo da
Njujork i nije baš pust. Pored došljaka iz svemira tu je i privatna
paravojna organizacija CELL. I naravno svi oni imaju nešto protiv vas.
Protiv
ove silne količine neprijatelja ostavljeni ste da se borite uglavnom
sami. S vremena na vreme u pomoć će vam priskočiti Psiho koji je kanda
malo ljut na vas. U pitanju su skriptovane sekvence u kojima je Krajtek
pokušao da nam da malo timske borbe. Kažem pokušao, pošto Sajkova pomoć
je čista skripta i ništa više. Kasnije tokom kampanje stupate u kontakt
sa pokretom otpora koji vam daje određene zadatke. Pokret otpora...
Kakav, bre, pokret otpora? Gde su vlasti? Gde je vojska? Pa zar mora
Profet sve sam? Dobro i Psiho... i Kler... i... Cela priča deluje
isuviše nakalemljeno.
Zato
akcija vadi prosek. Iako se cela priča vrti oko svemoćnog odela koje bi
po logici stvari trebalo koristiti za stealth pristup Krajtek je
vremenske limite (pražnjenje i punjenje energijom) napravio tako da
odelo postane sporedna stvar koju ćete vremenom zaboraviti i da imate.
Kada smo kod odela, tu su oklop, brzina, nevidljivost... Ako je
nano-odelo izgubilo status zvezde večeri to ne znači da nema
alternative. U ovom slučaju to su luk i strele. Osećaj kada se krećete
kroz gustu i visoku travu i trebite je od gamadi je neprocenjiv. Skoro
kao Švarcenegerov Predator. Strele se ne mogu naći baš svuda ali se
ispaljene mogu pokupiti a relativno se jasno vidi svetlozeleni kraj. U
kombinaciji nano-odela i luka protivnici i nemaju mnogo šansi, pa čak ni
opaki Alfa Cef.
Šta
reći o ovom poslednjem delu trilogije za koju Krajtek kaže da je i
poslednji sličan naslov? Naime, studio se okreće online gejmingu a
trejlera o prvom naslovu je prepun you tube. Poslednja Kriza u nizu
pristojno zaokružuje priču o zavojevačima iz svemira. Grafički, igra je
nasvirana do kraja a da bi se odigralo kako Bog zapoveda treba mašina
koju retko ko ima. To i ne bi bilo toliko čudno da poslednji Tomb Raider
ne izgleda skoro isto tako dobro a pri tom radi na mnogo slabijim
mašinama. Reklo bi se da Cry Engine treba malo podmazati i pritegnuti
koji šraf. Dalje, Igra kao da gubi zamah posle polovine kampanje. Prvu
polovinu sam odigrao u dahu da bi posle pokretao igru sve ređe i ređe i
na kraju je prešao nakon skoro pola godine pošto sam je počeo.
Crysis 3
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.