Egipatska pustinja, vrelo sunce, prastare piramide, razbojnik otima
torbu od Jen, koja je tu u svojstvu arheologa. Pucanj i zrno pogađa kuku
dizalice koja obara razbojnika koji je jednom nogom već pobegao.
Efektno, nema šta. Sličnih scena će kroz igru biti u priličnom broju
koji igri daju pravi šmek.
Ovo je ujedno i uvodna scena igre
Deadfall Adventures koju možemo okarakterisati kao pravu akcionu
avanturu. Recimo da je igra mešavina Indijane Džonsa, Tomb Raidera i
Uncharteda. U ulozi ste Doktora Džonsa, pardon, Džemsa Kvatermena koji
jednu od paralela sa slavnim arheologom ima u vidu beležnice a koju za
razliku od Džonsa nije dobio od oca već od dede. Za predložak igre su
iskorišćene novele H. R. Hagarda u kojima su opisane avanture Alana
Kvatermana i koje su kao uzor poslužile i za Indijanu Džonsa. Pročitajte
"Rudnici Kralja Solomona" i nećete zažaliti. Igra prati avanture
Kvatermana juniora 1938 godine koji pokušava da uz pomoć Džen dođe do
moćnog prastarog artefakta Srce Atlantide, koji je podeljen na tri dela i
rasut po svetu.
Džems
je u svemu pljunuti Indi, samo mu fali bič. Arheološka nalazišta su tu,
svakojako oružje, ženska, nacisti, rusi... Pa dobro, i u četvrtom delu
Indijane Džonsa ima rusa. Pored Džonsa/Džejmsa, za artefakt su
zainteresovani i nacisti koji samo što nisu gurnuli svet u vrtlog Drugog
Svetskog Rata a pored njih i sovjeti koji u igri nisu predstavljeni
ništa bolje od ovih prethodnih. Počinje malo da mi smeta ovo silno
uvlačenje zapadnoj publici, ali 'ajde.
Lokacije
su fenomenalne. Šibaćemo se po pustinjama i grobnicama Egipta, ledenim
glečerima i pećinama Antarktika i prašumama i grobnicama Gvatemale.
Negde u sredini igra će nas počastiti poslasticom u vidu jurnjave
rudarskim kolicima kroz napušten rudnik. Ovo slobodno zamislite kao
spuštanje nekim ogromnim toboganom sa gomilom razmene vatre. Nišanjenje
je naravno totalno neprecizno ali je taj deo izuzetno zabavan da sam ga
obrnuo dva puta u cugu. Jesam li pomenuo Indijanu Džonsa?
Lokacije
su urađene prelepo sa gomilom detalja. Sama grafika je odlična i ne
opterećuje mašinu u velikoj meri. Predeli, ruine, lokacije uopšte su
prepune interesantnih detalja kao što su ostaci starih galija, srušenih
aviona i slično. A ako igra uspe da u vama probudi arheologa, tu su
skrivena blaga pomoću kojih otključavate perkove i ujedno sposobnosti
našeg Džejmsa. Ova blaga su nekada sakrivena više nego odlično, nekada
su na bolno očekivanim mestima a nekada ćete jednostavno proći pored
njih ne očekivajući da će biti na sred staze/prolaza i sl. Ova
poboljšanja imaju efekta u igri mada ne prevelikog. Svakako ćete igru
završiti i bez njih.
Šta
reći o neprijateljima? Nacisti, rusi i plaćenici imaju istu rutinu i
razlikuju se samo po naoružanju i garderobi. Stajaće na očekivanim
mestima, pojavljivaće se na očekivanim lokacijama i neočekivano mnogo
municije će popiti pre nego ih eliminišete. Ako već živi ljudi ne mogu
da budu neki veći izazov za našeg gadnog arheologa, šta kažete na mrtve?
Kakva bi ovo bila igra sa grobnicama kada ne bi bilo mumija i
koje-kakvih božanstava? Kao i kod živih protivnika i ovde pravimo
razliku u mumijama i to: egipatske mumije zamotane u zavoje, majanske
mumije sa perjem na glavi i mumije španskih konkvistadora. Kako ubiti
mrtvog čoveka-mumiju? Developeri su ovde dodali jednu interesantnu
novinu u gejmplej. Naime, Džejms koristi baterijsku lampu dok tumara po
mračnim hodnicima drevnih grobova a primetiće vrlo brzo da mu je lampa
ogroman saveznik u borbi sa mumijama. Tumarajući po grobnicama i
prilikom borbi moraćete da vodite računa o broju metaka u okviru i nivou
snage baterijske lampe. U suprotnom ćete shvatiti da mumije baš i nisu
nešto što treba da posmatrate izbliza. Božanstva shvatite kao neku vrstu
bosova a borba sa njima zahteva malo mozganja i upotrebu okoline.
Okoline,
kakve okoline? Gde su grobnice, tu su i zamke. To može biti krta ploča
koja će pući i pod kojom se nalaze šiljci, može biti ploča koju kada
zgazite budete počašćeni plamenom ili nekim sečivom a može biti i neko
"dugme" koje možete aktivirati pucanjem u njega. Isto kako možete
prerano popiti gejmover, tako možete koristiti iste te zamke u svoju
korist. Možete sačekati mumije/naciste i pucati u odgovarajuće dugme i
gledati kako nestaju u plamenu ili u nekoj jami. Ili će ih prignječiti
neka kamena ploča sa neke strane. Ili će se na taj način otvoriti krovna
ploča i svetlo očistiti mumije a u istu svrhu u nekoliko navrata možete
upotrebiti i ogledala. Definitivno se mora gledati kuda se gazi.
Ko
je gledao Indijana Džons i Poslednji Krstaš (A ima li neko da nije?)
video je da Indi koristi očevu knjigu da zaobiđe određene zamke.
Kvaterman isto tako ima dedinu beležnicu u kojoj nalazi savete za
određene zagonetke. Ta sveska se ne može slobodno prelistavati već se
pri otvaranju vidi samo list koji se tiče trenutne zagonetke. Tu je i
kompas koji pokazuje put u kome treba ići a ujedno i daje signal ka
sakrivenom blagu. Ja jednostavno nisam imao naviku da ga koristim a
složićete se da bi u tom slučaju igra trajala dva meseca da bi se
pregledao svaki ćošak.
Kada
smo kod zagonetki, moram reći da nisu nešto. Zapravo, veoma su lagane i
naprosto kvare ovu igru. Da su iole kompleksnije ova igra bi bila "must
have". Sa logičnim rešenjima čak i bez gledanja u beležnicu ne
predstavljaju neki izazov. Da se razumemo, ovo nije Tomb Raider i ja i
nisam za to da izgubim dva dana mozgajući gde da nađem zupčanik da bi
posle mozgao koju polugu da povučem ali samo da su malo kompleksnije.
Naravno da ima i boljih ali ima i nekih totalno besmislenih gde sam
prolaz našao pukim slučajem.
Uz
sve mane odlična igra. Kao što sam pomenuo, deo u rudarskim kolicima je
fenomenalan. Upotreba baterijske lampe u borbi je neviđena a odigrao
sam stvarno omanju planinu igara. Mumije konkvistadora koje na vas
pucaju iz kremenjače su vrh. Generalno, priča kao priča je tu radi igre i
to mi je dovoljno. Nadam se uspehu igre na tržištu u meri da developeri
odrade i neki nastavak. Moj mali doprinos tome je i ova recenzija i
preporuka vama da je odigrate.
Na
drugim igračkim destinacijama ćete naći izuzetno niske ocene a razlozi
su gličevi (koje ja nisam video), ponavljanja (ne znam šta se to
ponavlja), dužina igre (to ako se igra pretrči i ne pokupe skrivena
blaga, pa čak ni tada), deja vu priča (to se može reći za svaku igru),
loše zagonetke (slažem se), loše odglumljeno (e sada ste stvarno
preterali)...
Deadfall Adventures
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.