Sve ono što je prethodni Far Cry trebalo da bude, to je ovaj i još mnogo
više. Trojka je igra koja ima popriličnu dužinu trajanja a kada
završite sa glavnim misijama sigurno ćete se vratiti da nastavite sa
istraživanjem ostrva i rešavanjem opcionog sadržaja.
U pitanju je
Sandbox FPS sa dobrom količinom RPG elemenata. Pa čak je možemo nazvati
avanturom dostojnom jednog Indijane Džonsa da su samo protivnici
nacisti. Radnja se dešava na živopisnim ostrvima Ruk u arhipelagu Isla
Nublar zapadno od Kostarike. U pitanju su tropska ostrva koja se sastoje
od par ogromnih i više manjih. Dizajn ostrva je neverovatno dobar.
Ostrva čine visoke planine, čiste reke, prostrane livade, razbacana
naselja... Sve ovo krije sakrivene pećine, napuštena vojna postrojenja
imperijalnog Japana iz perioda drugog svetskog rata. Pećine mogu biti i
pod vodom a jednu ćete posetiti i tokom kampanje. Grafika je fenomenalno
urađena i s obzirom na ono što vidite na ekranu i nije prezahtevna.
Igra svetlosti i senke je vrhunska. Na zidu će se pomerati senka lista
ali ne i grane zato što povetarac pomera samo lišće. Smena dana i noći
je vrhunski urađena dok efekat kiše sam video tek kada sam prešao glavne
misije. Za vreme glavnog kvesta nijednom nije padala kiša. Sve u svemu,
nailazićete na mesta na kojima zastaje dah. Da li je to vodopad koji se
spušta sa litice ili stari top okrenut ka pučini ili ostaci drevnih
građevina koje prosto traže da ih poseti Lara Kroft.
U
igri vodite Džejsona Brodija koji je došao na egzotično ostrvo, kojeg
nema na mapama, sa grupom prijatelja da tatine pare troši na
paraglajding i ostale para... stvari koje obični smrtnici sebi ne mogu
da priušte. Pri tom nije znao da su ostrva dom pirata koji su jedva
čekali klince čije tate imaju love. Ubrzo naša grupa završava zarobljena
a pirati traže otkupninu a i onako planiraju da uprkos otkupnini
zarobljenike prodaju u belo roblje. Džejson nekako uspeva da se oslobodi
i kreće u oslobađanje prijatelja koji su utamničeni svuda po ostrvima.
Od
glavnih negativaca tu su Vaas Montenegro (ne, nije Vasa Crnogorac) i
Hoyt. Obojica nisu baš "čisti" ali Vaas je lik za kojim ćete žaliti što
ćete ga srediti. Njegovi monolozi su za pravu psihoanalizu pogotovo "Definition of Insanity". Hoyt je više u nekom tripu.
Tu
su i oni koji ne pucaju u vas čim vas vide, pripadnici domorodačkog
plemena Rakyat. Takođe, tu je još živopisnih likova, plemenski mag
Citra, agent CIA, Liberijac Denis Rodžers, doktor Alek, polušvaba Sem...
Svi likovi, a ima ih još, su veoma karakterizovani i svako od njih ima
svoju priču. Sam Džejson prelazi transformaciju od uplašenog klinca kome
pred očima ubijaju jednog od braće, do mašine za ubijanje. Naracija
nije napadna i takva je da ćete poželeti da znate sve o svakom. Po meni,
Vaas vodi u svakom pogledu.
Protivnici su podeljeni na klase s tim
što svaka klasa ima više vrsta oružja. Nijednom nisam prišao dovoljno
blizu da mu vidim beonjače pa ne znam da li su svi iz istog kalupa.
Određeni stepen AI postoji. Tu i tamo će se sakriti, baciće bombu ako se
štekate, prići iza leđa, poslati psa... U principu kampovanje se ne
isplati. Ali da su bajni i nisu, desiće se da prođete pored nekog od
njih a da vas ne registruje. Postoji mogućnost tihe eliminacije što
dolazi do izražaja kod zauzimanja postaja i gašenja alarma a to je bitno
da ne bi došlo pojačanje.
Borbe sa bosovima (glavnim negativcima) su
dopunjene skriptovanim sekvencama u kojima treba u datom momentu da
pritisnete određeni taster. Nekad ovo bude i te kakav izvor frustracija.
Misije
dobijate na kvest čvorištima a umeju da budu prilično duge. Ovo ume da
se odrazi na igračke sesije pošto je snimanje uglavnom na čekpointe a
igra ne pamti čekpointe unutar započete misije ako igru prekinete u sred
misije. Ima i manuelno snimanje ali ono ne radi u toku misije. Tako da,
kada naiđete na misiju u kojoj treba da sredite Vaasa gledajte da to ne
bude kasno uveče ako ne planirate rano da ustajete pošto teško da ćete
je preći iz cuga.
Pored glavnih misija tu su i sporedne. One se
sastoje od likvidacije određenih likova, lova na određenu divljač,
streljane ili auto-trka i ček-point trka. Tu su i mesta (obeležene
stene) gde pokrećene vremenski ograničene misije gde treba da počistite
što više neprijatelja. Zatim, tu je prikupljanje blaga i drugih predmeta
rasutih po ostrvima a čiju lokaciju možete naći na mapi kada ste blizu
ili kupovinom mape sa lokacijama kod lokalnog trgovca kod koga možete
prodati sve što vam ne treba, ali i kupiti sve što vam treba. Određeni
primerci oružja postaju dostupni uporedo sa progresom u igri. Novac je
jedino platežno sredstvo u igri koje dobijate prodajom predmeta,
džeparenjem ubijenih protivnika, skupljanjem artefakta (relic) itd. U
igri ćete često upotrebljavati kameru da "tagujete" protivnike koji su
onda vidljivi na mimi-mapi. Iako vam igra daje opciju fotkanja to jedino
ima smisla prilikom nekih misija gde se to traži, za sve ostalo nema
svrhu. Bilo bi ekstra da se mogu hvatati screenshoot-ovi.
Pored
ljudi raznih naravi i ubeđenja, ostrvo je prepuno raznovrsnom florom i
faunom. Tu su divlje svinje, koze, bizoni, zmije, tigrovi, leopardi,
zmajevi sa Komoda (ko je pomenuo Mr NO-a?), krokodili... Koža životinja
služi za pravljenje većih novčanika, torbi za "loot", opasača za više
oružja, torbica za municiju... Životinje nisu naivne i kada ubijete
jednu, recimo divlju svinju, ostale će vas napasti. To u vezi divljih
svinja nije problem ali kod leoparda ili tigra jeste. Pogađate, za veće
torbe treba koža nezgodnije živuljke. Za naj-naj torbe/novčanike treba
vam koža koju dobijate jedino ulovom retkih i opasnih zverki prilikom
sporednih lovnih misija. Ako vam je to problem onda se morate
zadovoljiti stalnim trčkanjem do trgovaca. Divlje životinje u pojedinim
trenucima aktivno utiču na gejmplej.
Isto je urađeno i za oružje.
Od biljnog carstva tu su raznobojne trevke pomoću kojih pravite razne serume. One za jače serume je teže naći.
Za
prevoz imate veliki broj vozila koja se razlikuju po upravljivosti a
neka su i naoružana. Za preletanje većih deonica tu je zmaj koji se
obično nalazi na nekoj litici. Na mapi su prikazane samo lokacije koje
su od nekog značaja. Da bi ste mapu "osvetlili" treba da se popnete na
antene razbacane po mapi i uklonite ometač gps signala. Ovih antena ima
18 i nijedna nije ista, tj. penjanje na svaku je izazov za sebe u maniru
Lare Kroft. Za brzo putovanje po mapi treba da osvojite postaje sa
vojnicima ili plaćenicima. Na mapi su obeležena mesta sa blagom i mesta
na kojima je određena životinja dostupna za lov.
Glasovna
gluma je dobra i doprinosi priči. Muzika prati dešavanja na ekranu i
doprinosi atmosferi. Nije nametljiva a dominiraju rok elementi. Muzika u
vozilima je u rasponu od odlične do blagog užasa. Zvuk oružja je
savršen. Kalaš se čuje onako kako treba a ako imate 5.1 sistem bićete
okruženi zvucima borbe svuda oko vas. Ovo ume da bude efektno kada iza
vas arlaukne tigar.
Pomenuo
sam da u igri postoji RPG sistem napredovanja. On se ogleda u tome da
prikupljate exp poene prelaskom misija, eliminacijom protivnika isl.
Nije isto ako protivnika sredite pucajući mu deset puta u nogu ili
jednom u glavu. Exp poeni se pretvaraju u skil poene koje trošite na
skil drvetu unapređujući veštine koje su vam potrebne a koje u mnogome
čine vaš život lakšim.
Igra ima dva kraja i pomalo potvrđuje šovinističku činjenicu da ženama ne treba verovati.
Far Cry 3
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.