Heavy Fire Vietnam sam odigrao veoma davno i bio sam poprilično
razočaran. Toliko razočaran da sam preskočio Heavy Fire Afganistan.
Gledajući promotivne trejlere i slike na netu sam odlučio da ovoj igri
dam šansu i ... pa, pročitajte moja zapažanja.
U pitanju je
klasičan rail shooter kome je prividno dodata sloboda kretanja kroz
skriptovane predefinisane akcione scene. Dakle, sav gejmplej se zasniva
na tamanjenju neprijatelja koji vam istrči ispred mušice. Deluje
zanimljivo? Na papiru i kroz trejlere i snimke deluje kao prava igra za
zavaljivanje u fotelju i igranje jednom rukom dok druga ostaje slobodna
za držanje flaše piva ili nečeg drugog. Ali u stvarnosti?
Prvo
da se pozabavimo gejmplejem. Krećete se od scene do scene. Samo
kretanje se ne može kontrolisati i računar vas pomera onda kada se
trenutna scena očisti od protivnika. Na većem broju scena se može
koristiti zaklon ali se njime možete sakriti tek od nekolicine
protivnika, ostaje uvek njih nekoliko koje morate oboriti ukoliko ne
želite da popijete game over i to u zaklonu. Postoje kutije sa oznakom
health-a ili municije koje ako pravovremeno pogodite produžavate
agoniju. Šta je ovde problem? Neka oružja imaju neograničenu municiju
dok ona jača ne. Recimo pištolj ima dok automatska puška nema a municija
se troši neverovatno brzo. To i ne bi bio problem da se animacija
punjenja ne oteže u beskonačnost. Jednostavno nisam pametan kada da
počnem sa reloadom pošto mi se iks puta desilo da krenem da punim oružje
po čišćenju scene. Ne stignem da napunim oružje a već na sledećoj sceni
me protivnici pune kao na treningu. Nišanjenje je katastrofa. Na
trejleru izgleda kao da treba samo da nanesete miša blizu mete ali to
nije baš tako. Najveći propust u koncepciji su delovi sa čak tri scene
tako da ako se i sakrijete u zaklon na jednoj sceni od protivnika, niste
se sakrili od onih iz druge dve koji vas pune a kojima ne možete ništa.
Protivnici
su izuzetno statični. Veoma me podsećaju na crvene mundire iz crtanih
stripova koji stoje u strogom poretku i pucaju ne obazirući se na
neprijateljsku vatru. Protivnici će tek na tren posegnuti u zaklon i to
tek po neki od njih. Tu i tamo će napuniti oružje i to je to. Njihovi
pogotci na vama će se oslikavati kao nekakve rupe u viziru koji valjda
nosite, šta li.
Zadaci
su različiti. Uglavnom će biti šetanja od tačke do tačke uz poneki
QTE(quick time event - da i ovde ga ima). Pored toga tu je sedenje za
okidačem minigana na motornom čamcu, helikopteru, pa čak i topu na tenku
i c-130 gunshipu. Postoji određeni sistem sakupljanja poena i vezivanja
u kombo a takvi poeni se pretvaraju u poene koje možete trošiti na
skil. Vaš avatar će naprasno naučiti da puni pušku brže, jelte. Uporedo
sa ovim statistika će činiti da napredujete kroz činove brže ali i
sporije. S obzirom na upravljivost, postotak preciznosti teško da može
biti velik.
Grafika
je očajna. Koliko god na slikama to izgledalo ok u igri je loše, grubo,
rogobatno... Teksture su isprane i ceo doživljaj srozavaju još
stepenika dole. O muzici neću da govorim ali glasovna gluma je
katastrofa. Zamislite scenu u kojoj za delić sekunde uspevate da se
izvučete iz lifta koji se survava dole a vaš junak govori kao da sedi u
fotelji i sa nekim telefonira. Glas jednostavno ne pripada čoveku na
ekranu koji se bori za goli život. Ako developeri ovako zamišljaju rat i
vatrene okršaje onda su u velikoj zabludi.
I
na kraju, ne volim igre iz kojih ne mogu da izađem na ALT+F4 onda kada
ja hoću. Samo mi pojačavaju razlog da što pre izađem u windows.
Heavy Fire Shattered Spear
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.