Malo sam se plašio kako će ova igra na kraju ispasti. Svedoci smo
"umekšavanja" iole ozbiljnih i kompleksnih franšiza kako bi se
približilo široj publici. Na sreću, to ovde nije slučaj, ali ipak
postoji linija sa manje otpora. O tome ću kasnije...
Hitman, ili
agent 47, je prava mašina za ubijanje i u ovom nastavku. Njegove metode
su raznovrsne, beskompromisne i brutalne. U Absolution je dokazao da u
njemu nema ničega što bi smatrali ljudskim. Nema emocija, saosećajnosti,
nema ničega... Već na početku dolazi da ubije Dajanu koja se tušira iza
staklenog paravana. Sama atmosfera je nabijena erotikom... do trenutka
dok 47 ne izvadi svoje Silverballerse i ne ispali hice u nju kroz
staklo. Treba se podsetiti da ga je upravo Dajana u Blood Money
probudila iz kome prouzrokovane drogom, i to poljupcem.
Sa druge
strane, nesebično se bori da spase Viktoriju iz kandži Agencije. U
svakom slučaju ne treba da tražimo moralnu stranu 47-ce, on je i
"napravljen" samo da bi ubijao.
U
igri agent 47 sreće razne likove i uglavnom svima pre ili kasnije
dolazi glave. Priča i karakterizacija likova su na vrhunskom nivou.
Tačno ćete znati motive i namere svakog od njih. Tu je korumpirani šerif
Skurky, zatim "biznismen" Dekster i njegova desna ruka Lejla. Tu je šef
Agencije Trejvis i iztetovirana sekretarica Džejd. Dalje, Birdie, lik
koji živi u autobusu sa golubovima koji, pretpostavljate vrše nuždu gde
stignu unutra. Saints, grupa devojaka-ubica obučena u lateks korsete u
čizmama do iznad kolena sa visokom štiklom i maramama na glavi kakve
nose opatice, samo što umesto krsta nose najraznovrsniji arsenal
naoružanja. Dve od njih su očigledno sa ovih prostora sudeći prema imenu
i prezimenu.
Ovde treba napomenuti da ni protivnici agenta 47 nisu cvećke. U jednoj misiji će pobiti sve opatice dečijeg prihvatilišta.
Grafika
u novom Hitmenu je odlična, možda ne nešto najbolje što smo imali
prilike da vidimo, ali odlična. Detalja ima dosta i mnogi se mogu
upotrebiti. S obzirom da se veći deo vremena provodi u šunjanju količina
predmeta postaje veoma očigledna. Interesantno da ameri vole da bacaju
pikavce u ventilacione otvore, pošto u svaki u koji je ćelavi agent ušao
nije bio bez gomile pikavaca.
Svaki nivo ima gomilu predmeta,
stvari koje agent 47 treba da uzme. To mogu biti cigle, francuski
ključevi, flaše i sl. Svi oni otključavaju svoje mesto na listi u
meniju. Pored ovih predmeta treba pokupiti razno oružje po nivoima i
prerušiti se u razne garderobe. Sve ovo postaje otključano na kraju
svakog nivoa.
Lokacije
su izbalansirane. Ako nas je prijatno iznenadila optimizacija Blood
Moneya u misiji za vreme karnevala sa gomilom ljudi na ulicama, šta reći
ovde za misiju koja se dešava u vreme kineske Nove Godine? Ogromna
količina ljudi raznih "profila" od kojih možete pozajmiti garderobu a da
frejmrejt ne opadne ni za jedan frejm. Uopšte, nisam primetio nikakvo
kočenje igre bez obzira da li je to bilo u zapaljenom skladištu sa
ogromnom količinom dima, vili na obali mora u jesen sa kasnim suncem
koje pravi one senke ili u zabačenom pustinjskom naselju drvoseča na
kome vetar nosi pesak a koji krije mnogo, mnogo više. Nema šta, novi
Glečer motor radi k'o sat.
U zavisnosti na način rešavanja misija
i pristupu igri, dobijaćete poene i ocenu po završetku svakog nivoa. Za
tihi pristup i eliminaciju samo meta dobijaćete više poena. Dok za
svako "provaljivanje" od strane NPC likova, nepotrebnu eliminaciju
NPC-a, nesakrivanje likvidiranih i sl. dobijaćete negativne poene. Na
kraju nivoa dobijate ocenu. Ja moram da se pohvalim da sam skoro sve
nivoe prešao kao profesional, tek nekoliko kao veteran. Ova igra i nije
zamišljena kao neki CoD.
Protivnici
su od sjaja do očaja. Ima kada će proći pored vas i neće vas primetiti a
ima kada ćete se dobro pomučiti da biste se negde provukli. Na mapi su
svi NPC likovi obeleženi markerom sa pravcem u kome gledaju. Ako nisu
preterano zainteresovani za vaše akcije, onda su bele boje. Ako su ih
vaše akcije malo zaintrigirale onda su žute. Dalje, preko narandžaste do
crvene a tu ćete ih se teško otresti. Heat level smanjujete tako što se
sakrijete u ventilacioni otvor, ormar, kontejner ili neku sličnu
kutiju, ili se preobučete u drugu "klasu" NPC likova.
Mete
se mogu likvidirati na više načina. Za svaku metu ima više načina za
likvidaciju. Recimo, kineskog mafijaša možete staviti eksploziv ispod
njegovog auta, aktivirati alarm i čekati da dođe a onda BOOOM. Zatim,
prerušite se u njegovog dilera i date mu dozu koja će mu ujedno biti i
poslednja. Dalje, možete se popeti na zgradu preko puta i jednim
preciznim snajperskim hicem osloboditi svet još jednog negativca. A
možete krenuti kao slon u staklorezačkoj radnji, pobiti sve što vam
istrči pred nišan ali onda računajte na brdo negativnih poena. U igri je
uveden sistem instinkta koji kada se aktivira pomaže vam da vidite
stvari koje vam mogu pomoći da se rešite meta na najbezbolniji način.
Pored toga, možete ga koristiti i da "iskulirate" likove iste klase kao
ona u koju ste prerušeni. Dodat je i sistem tagovanja protivnika koje
onda u slowmo likvidirate, po meni nepotrebno.
Igra
se završava tako što šef stanice policije kači papir na kome je "mister
X", u ovom slučaju znak pitanja, i pita se ko je to zapravo. Na vrata
mu upada Birdie i nudi informacije uz odgovarajuću nadoknadu. I bez
ovoga bilo bi glupo verovati da nastavka neće biti. Ovaj naslov je
svakako opravdao očekivanja i toplo ga preporučujem svim pravim fanovima
serijala. Jeste da igru možete preći i kao najklasičniji šuter ali koja
je onda draž. Prava draž je preći igru i eliminisati samo mete a to
nije nimalo lako.
Hitman Absolution
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.