James Camerons Avatar The Game

James Camerons Avatar The Game

Još jedna igra rađena po filmu. Ali kojem filmu... Avatar Džejmsa Kamerona je vizuelna raskoš bez premca ako se gleda u 3D varijanti, 3D bioskopu sa 3D naočarima. Igra Avatar je u startu razvijana kao 3D igra koja usput ima i 2D varijantu. Kada pričamo o 2D, 3D da razjasnimo da su sve igre prividno 3D, tj. imaju prividan osećaj dubine koji se stvara tako što su udaljeni predmeti manji. Za pravi 3D se mora koristiti odgovarajući monitor, 3D naočare (po mogućstvu nVidia 3D vision) i uopšte odgovarajući hardver. Samo tako se ova igra može odigrati i doživeti na način koji je predvideo Kameron stavljajući svoj potpis ispred naslova.

To što je igra inicijelno rađena za 3D hardver ne znači da se ne može odigrati na klasičnoj konfiguraciji. Naprotiv... Možemo komotno reći da su igranja u 2D i 3D dva odvojena iskustva. Ovo prvo je svakako pristupačnije širem igračkom auditorujumu. Ja
ću se u ovom opisu fokusirati na 2D verziju igre.



Pretpostavljam da je svako ko želi da odigra ovu igru već odgledao film u nekoj od varijanti, a ako nije savetujem mu da to učini. Igru je nemoguće ne posmatrati kroz prizmu filma. Priču pretpostavljam znate, ljudi kreću u kolonizaciju planete Pandore sa živopisnom florom ali sa retkom atmosferom koju naseljavaju pripadnici Na'vi humanioda. Igra ne odskače od tajmlajna filma, što je dobro.



Kako početi priču o ovoj igri a ne krenuti od grafike? Čak i u 2D varijanti grafika ostavlja bez daha. Bogatstvo boja puca na svakom koraku. Lokacije su prelepe i mnoge se mogu prepoznati iz filma. Tolika količina boja i šareniša ima i drugu stranu medalje. Dešavaće se da vas, recimo, psolika stvorenja napadaju a da ih i ne vidite na ekranu. Sve ovo ima potpuno drugu dimenziju ukoliko igru poterate u 3D. Igra je rađena u slojevima (lejerima) tako da je pravi praznik za oči. Skoro da možete očekivati da zakoračite u čarobni svet Na'vi civilizacije.
Onoliko koliko je grafika prelepa, toliko je skoro bolna ograničenost kretanja po mapi. Od tačke A do tačke B možete ići kroz mrežu puteva kroz recimo prašumu, ali ne i pravo. Dakle, morate preći put stazom koju su zacrtali developeri, ne možete ići najkraćim realnim putem. Ovo je zamaskirano raznim preprekama, bilo da su to ograde ili nevidljivi zidovi vegetacije.



Igru možete odigrati kao Na'vi ili kao RDA operativac a pri tom možete izabrati i pol vašeg protagoniste. Koju god frakciju da odaberete imajte na umu da je razlika velika i da je način igranja totalno drugačiji. RDA će koristiti vateno oružje, bagije i sl. dok će starosedeoci koristiti luk i strele, motke... a za prevoz "konje" i sl. Samim tim je razlika i u borbi sa oponentima. Cilj je u oba slučaja isti: Po utabanoj linearnoj stazi potamaniti sve što se miče, pri tom sakupljati biljke i kristalne artefakte i doći do Bunara Duša. Na početku možda i malo zanimljivo ali do kraja krajnje neinspirativno. Mene je do kraja držala samo grafika i želja da vidim sledeću mapu, pre nego akcija na ekranu koju bih da sam mogao preskočio nekako. Ubisoft je ovo osmislio da bi igri podigao replay vrednost ali bolje da su se pozabavili gejmplejem...
Mada moram da priznam da je posebno iskustvo igrati sa 4 metra visokim protagonistom.



Još jedan nepotreban dodatak su specijalne moći. S obzirom da je igra laka, one ovde jednostavno nemaju šta da traže.
Pored moći, tu su i poeni koje prikupljate u kampanji a koje trošite u "Conquest modu" (!?). U suštini u pitanju je TBS mini igra gde zauzimate određene teritorije i dobijate mogućnost da sakupite više exp poena i sl. Ideja nije loša ali vrlo brzo prelazi u dosadu, kao uostalom i cela igra.



Nema sumnje da je razvojni tim sve karte bacio na vizuelni 3D efekat koji i bez 3D hardvera ostavlja bez daha. Toliko da je sve ostalo zanemareno. Od spona sa filmom tu je seting, Kameron i Sigorni Viver. I to na samom početku. Od ostalih ni traga ali ni glasa. Šteta, jer je glasovna gluma veoma neuverljiva. Ovako igru mogu da preporučim svakom ljubitelju filma ali da napomenem da ne očekuju previše. Entuzijasti koji imaju dovoljno moćan hardver i kompatibilan hardver mogu isprobati prvu pravu 3D igru što dolazi u domen znatiželje ali će za neko bogato igračko iskustvo ostati uskraćeni.


Gamer ITstreet
rating
7/10

 
  Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn

Baš nam vaš komentar fali

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena sa *

Blog podržava gravatare kao lični potpis

HTML kod nije dozvoljen

Komentar je ograničen na 600 karaktera


Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.