Ko bi rekao da je prošlo toliko godina od izlaska prvog MoH-a.
Iskrcavanje u Normandiji po uzoru na Spašavanje Redova Rajana, je nivo
koji će ostati u sećanju svim istinskim gejmerima. Nije ni čudo kada se
režije u igri latio ni manje ni više do Stiven Spilberg, glavom i
bradom. Ekipa koja ga je radila se zove 2015 i dan-danas nešto petljaju
ali nisu izbacili ništa ni približno tako dobro.
Neki novi momci
su u međuvremenu preuzeli rad na MoH-u ali MoH odavno više nije onaj
pravi. Zadnjih godina je konstantno u senci CoD-a i Betlfilda.
U
igru se vraća Preacher iz pretprošlogodišnje igre, glavom, bez brade ali
sa suprugom. U sekvencama za vreme i posle učitavanja nivoa nema
pojašnjenja zašto je lik koga treba da sredimo loš, već je loš zato što
je loš. Stekao sam utisak da su tvorci hteli da stvore čoveka od krvi i
mesa koji se bori za dobrobit sveta a dobili smo superheroja koji se
bori za više ciljeve svoje zemlje.
Priča
je sledeća: Idete po egzotičnim zemljama kao što su Somalija, Bosna,
Filipini i dr. i jurite islamskog teroristu. Praćenje priče može biti
mučno zbog prečestih premotavanja (flešbekova) radnje. To je sada
postala moda, ali MOLIM vas PRESTANITE. Zanimljiva je misija u Bosni gde
svi pričaju "bosanski" i to prilično uverljivo. U igri ćete skidati
helikoptere RPG-jem, pozivati vazdušne udare koji će srušiti čitave
kvartove, snajperom čistiti krovove od neprijatelja (i pri tom u tesnom
tajmingu braniti svoj helikopter), šunjati se protivnicima iza leđa, ali
i beskrajno ćete obijati vrata sa sve slow-mo sekvencom. Još jedan
nepotreban deo koji je ubačen u igru a koji se ne može preskočiti. Čak
su uveli neki mini rpg element u smislu da kako efektno budete obijali
vrata i tamanili negativce u slow-mo, tako će vam se otključavati novi
načini za obijanje. Tako ćete postepeno dobijati bombu, sekiru...
Po meni, samo još jedna kap koja je prelila čašu.
AI
i protivnika i saboraca nije na nivou začetnika serijala. Protivnici će
se sakriti iza jednog te istog zaklona i polivati vas vatrom. Neće ni
pokušati da promene zaklon ili vas napadnu sa boka. Jedna od mana kod
modernih igara je neprestano generisanje neprijatelja koje će prestati
samo ako se ide napred. Ovde to nije toliko providno ali je evidentno.
Stalno će se pojavljivati na jednom te istom prozoru ili vratima sve dok
se ne probijete do njih. Saborci su tu samo radi efekta borbe. Daleko
od toga da su beskorisni, ali generalno im je isti nivo AI-ja kao i kod
protivnika. Za jedno služe svrsi a to je da vam daju municiju kad god
vam ponestane. Nepotrebno olakšavanje težine igre i jedan od glavnih
razloga zašto je igra na koncu ispala kako je ispala.
Warfighter
ima deonice vožnje koje nismo navikli da viđamo u šuterima. U jednoj
treba pratiti nekog lika poprilično dugo na pristojnoj udaljenosti kroz
ceo grad, u drugoj treba da od tačke A stignemo do tačke B a da nas
pritom ne primete. U tu svrhu koristićemo parkinge i garaže dok nas
protivnici u vozilima ne prođu. Za divno čudo koliko god bile teške i
nepotrebne za jedan šuter, uopšte nisu loše urađene.
Grafika je
dosta dobra. Igru pokreće Frostbite2 motor i igra izgleda lepo. Efekti
eksplozija su dobri i generalno na grafiku nemam nekih zamerki. Posebno
mi se svidela deonica sa čamcima a okolo oluja, monsun, šta li već...
Zatim, neuspeli omaž pomenutom iskrcavanju u Normandiji. Ovde je to
prikazano kroz iskrcavanje iz Činuk helikoptera u pustinji. Nekako nisam
uspeo da osetim kako bi trebalo da se oseti vojnik koji je jedva
dočekao da stane nogama na čvrsto tlo, a nedugo zatim bude dočekam kišom
olova. Grafički je odlično urađen nivo, ali zar ne bi trebalo pažnju da
mi privuče akcija a ne da brojim poligone na zrncima peska?
Nijedna
igra koja veliča američkog vojnika ne može bez patetike. Ovde je ona
utkana u priču preko žene glavnog protagoniste. Sirotj ženi je pukao
film. A koja bi trpela muža koji stalno ima "poslovne obaveze" o kojima
ne zna ništa. Valjda su i razvojni timovi shvatili da priča u kojoj
ameri gruvaju po svetu samo zato što to tako treba više ne pije vodu pa
su odlučili da igraču skrenu pažnju na svakodnevne probleme. CoD je
otišao korak dalje i prikazao ne baš svakodnevne.
Dakle,
šta je sve pošlo po zlu? Naracija i priča protkana patetikom. Dalje,
provaljivanjA vrata imaju smisla u nekoj S.W.A.T. igri ali ne u
čistokrvnom FPS. Bagovi u smislu da će protivnici prolaziti kroz zidove i
zaglavljivati se u vratima, pored toga što nisu baš bistri. Jedan od
bagova tiče se multiplejera, gde se prilikom respawn-ovanja dešava da
propadnete u beskraj. Vozačke sekvence koliko god bile dobro urađene
NEMAJU šta da traže u igri koja juriša na FPS tron.
Sa
druge strane, ipak je to MoH. Daleko od toga da je to jedno neigrivo i
neinspirativno parče softvera. Samo smo svi od njega očekivali mnogo
više. EA mora da shvati da ne treba da juri konkurenciju i da izmišlja
toplu vodu. Bilo bi dovoljno da su prethodnu igru zapakovali u ovaj
engine, promenili lokacije, malo našminkali priču i voila.
Medal Of Honor Warfighter
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.