Wow! Posle dužeg vremena jedna igra odigrana u dahu. Da se ne lažemo,
nije Metro Last Light najbolja igra na svetu ali je igra dosledna sebi,
bez suvišnih stvari koji bi je učinili pola sata dužom. Jedna od onih
igara koju kada konačno završite, zapitate se kada će nastavak.
Igra
rađena po predlošku sf romana Metro 2033 Dimitrija Gluhoskog je
dosledan nastavak prethodne igre ali ne i Metroa 2034, romana koji je
Gluhoski takođe izdao. Po nekim saznanjima dešavanja iz ove igre će biti
ispričana u Metro 2035. Metro 2033 sam pročitao i mogu reći da nije
knjiga za Nobelovu nagradu ali je bila dostojna mog vremena i
preporučujem svakom da je pročita. Kao što preporučujem da se pročitaju i
Znakovi Pored Puta braće Strugacki. Po njima je urađen S.T.A.L.K.E.R.
Priča
prati Artjoma, glavnog junaka prethodne igre kojem je poveren zadatak
da nađe poslednjeg "tamnog" i ubije ga. Igra u startu sugeriše da smo u
prethodnom delu ipak ispalili projektile i uništili sve pripadnike
"tamnih" bez obzira na našu odluku. Put će Artjoma provesti kroz pola
Moskovskog metroa i same Moskve na površini. I ovog puta on neće
prozboriti niti jednu reč. Bez obzira na to u ovom delu ćete ga upoznati
lično više nego ikad.
"Tessellation to the next level."
Moskovski
metro u ovom delu je mnogo živopisnije urađen. Sve je urađeno do
najsitnijih detalja sa odlično modelovanim protagonistima, okruženjem ,
naoružanjem i sl. Čak smo videli i krajnju krajnost
. Ukoliko biste nivo i kvalitet video podešavanja digli na maksimum,
verovatno biste uvideli bolnu činjenicu da vaš računar nije za to
sposoban. Sa druge strane bićete zadivljeni i sa onim što uspe da izbaci
na ekran. Igra svetlosti i senke, efekti borbe, anomalije u prostoru,
sve to izgleda fenomenalno. Dizajn nivoa je postavljen tako da daje
šansu tzv. steath pristupu. Par deonica je kao stvoreno za Sema Fišera.
Ovo u startu postavlja norme u izboru naoružanja. Postoji i par deonica
kada ćete sesti za upravljač "bagija" i voziti se kroz tunele kroz koje
noga decenijama nije prošla. Ali ljudska noga.
Atmosfera
u igri ide od melanholičnih ljudskih utočišta, do napuštenih tunela i
močvarnih i kontaminiranih delova grada kod kojih će vam proći trnci niz
leđa. Igra ne igra na kartu horora ali jasno pravi razliku između
sigurnih naseobina koje možete nazvati svojim domom i mračnih ćoškova
gde ćete pratiti zvuke i senke u iščekivanju kakve gadne gamadi.
Ukoliko posedujete 5.1 zvučni sistem, ukupni doživljaj će biti podignut
na stepenicu više.
Moj
izbor je bio pištolj sa prigušivačem, sačmara i automatska puška. Svo
naoružanje se može nadograđivati po želji. Nisam siguran ali mislim da
mi ja sačmara oružje koje je ispalilo najveći broj metaka. Za raznorazne
karakondžule koje se kreću izuzetno brzo i kojima treba dosta da bi
bilo oborene je zakon. Kao i u prethodniku, i ovde je sredstvo plaćanja
municija zaostala iz vremena pre apokalipse. Ona je jača od municije
koju najčešće nalazite u igri i mnogo lakše ćete sa njom srediti jače
oponente ali sa druge strane možete biti uskraćeni za neki bolji
primerak oružja kod lokalnog trgovca. Mikromenadžment na delu.
Kao
i u prethodnom delu, izlazak na kontaminiranu površinu znači i jednu
brigu više. Iako u principu filtera i gas-maski ima dovoljno, veoma
često će to značiti da treba da se zaviri svuda, ujedno i uznemiri po
koja živuljka više da bi se došlo do dovoljno filtera da se konačno
dočepate "čistog" vazduha ispod površine zemlje. Ovo će biti posebna
priča u deonicama po mraku ili gde će vidljivost smanjiti
magla/isparenja i sl. Srećom na površini ima dosta ostataka nesrećnika
koji nisu imali sreće da dočekaju dan više i čija oprema im više neće
trebati.
Borba
sa protivnicima je odlično urađena. Nakon talasa ljudskih protivnika
vas čeka talas mutiranih stanovnika Moskve. Preživeli ljudski stanovnici
Moskve i dalje žive u nekoliko frakcija i u zasebnim delovima Metroa
okupljenih oko većih stanica. Svaka od njih ima svoju viziju o tome šta
dalje i svoj način u postizanju ciljeva. Svaka stanica ima svoj
ekosistem po kojem ako procunjate malo, možete biti nagrađeni raznim
dijalozima i dešavanjima. Razvojni tim se baš potrudio oko ovog segmenta
igre, nečega na šta mnogi drugi razvojni timovi ne obrate ni promil
pažnje. Posebnu "nagradu" možete dobiti u Veneciji (deo metroa) ako
niste jedan od onih koji kroz igre jednostavno prolete.
Nije
samo površina Moskve stanište mutanata već i mnogu delovi metroa. Čak
će se mutanti u nekim slučajevima pokazati kao opasniji rival u skučenim
tunelima nego u prostranim trgovima razrušenog grada. Pogotovo negde od
poslednje četvrtine igre, ali tada ćete već steći dragocenog
prijatelja...
Last
Light mnogo više udara u odnose među ljudima i njihovo viđenje stvari
koje ne mogu da objasne, shvate. Ko je pomenuo religiju? Artjom će biti
suočen sa par obrta koje svakako nije očekivao, gde će prijatelj postati
neprijatelj i obrnuto. Biće suočen sa dilemom da li da ispali
smrtonosni hitac u prave/pogrešne oponente. Ovo i druge vaše/Artjomove
akcije će direktno voditi do jednog od dva završetka igre. Ako je suditi
po prethodnoj igri, bez obzira na to kakav završetak igre dobijete, ima
prostora za neke buduće nastavke.
Metro Last Light
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.