Ride To Hell Retribution

Ride To Hell Retribution

Rock'n'roll, čoperi, šibanje, prsate cice... Šta čovek da poželi više od jedne igre? Možda da je uradi neko kalibra Rockstara?

Džejk Konvej se upravo vratio iz rata u Vijetnamu, taman na vreme da prisustvuje situaciji u kojoj mu brat gine a on jedva ostaje živ. Ne preostaje mu ništa drugo nego da uzme pravdu u svoje ruke i krene da čisti lokalnu bandu Devil's Hand, u nadi da će naći odgovore na neka pitanja. Na tom putu će mu se isprečiti omanja armija kriminalaca, što na motorima, što bez. Njegove akcije neće proći neopaženo ni kod pripadnika policije koji će na sve načine pokušati da mu stanu na put. Kada na sve ovo stavimo miris benzina, dim eksplozija, krike protivnika i uzdahe devojaka reklo bi se da je ovo prava igra za okorele gejmere.



Igra se veoma dugo razvijala i to je jedan od razloga što smo dobili to što smo dobili. Već na samom startu igra će nam opaliti jedan vruć šamar u vidu grafike koja je, malo je reći zastarela. Rekao bih da su teksture i poligoni onakvi kakvi su bili 2008 kada su programeri napisali prve linije koda za ovu igru. Sa druge strane, lokacije su te koje daju prelaznu ocenu. Tu su sve koje se mogu vezati za šezdesete godine, hipi pokret i ulične bande na čoperima. Tu su groblje aviona ali i "obično" groblje, zatim, šumarsko gazdinstvo sa sve strugarom, rafinerija, "izletničko" naselje sa kamp kućicama, i mnogim drugim mestima. Ukratko, sve lokacije koje nas mogu asocirati na šezdesete su tu.



Igra je krajnje linearna i skriptovana. Neke od tih skripti, iako veoma predvidljive, će  vam navući širok osmeh na lice. Kao na primer kada na farmi izađete iz ambara i stanete pred jednu čistinu. Sa leve strane je jedini put a desno se nalazi kombajn. Pogađate, prvi korak i kreće sekvenca gde član bande seda za upravljač kombajna a na vama je da bežite i pri tom izbegavate prepreke. Ovakvih primera ima dosta.



Igra je prepuna QTE (quick time event) sekvenci. Uglavnom su opcione ali ima i onih koje se ne mogu izbeći. Sve se svodi na pravovremeno pritiskanje nekog od četiri tastera u pravom trenutku. Nekad ove sekvence mogu praviti problem ma koliko nekom bile dobre. Recimo, u nekoj trci na vreme, pri QTE animacija se usporava čekajući na vaše akcije, ali vreme same trke nastavlja svojim tempom. Dovoljan je jedan QTE i bolje je trku odmah ponoviti.

 

Mehanika igranja je traljavo urađena. Tu prvenstveno mislim na osetljivost koju možete i podešavati ali bez pravog efekta. Kursor miša jednostavno ide gde on hoće. Paradoksalno je da i pored toga najveći broj protivnika ćete srediti pogotkom u glavu. Drugog rešenja i nema, jer protivnicima u telo treba ceo okvir. Kada smo kod kontrola, one su predefinisane u šeme i možete birati između njih ali ne možete zadati željeni taster gde vi želite. U mom slučaju je značilo da mi je najbolje legla šema gde je taster za vožnju napred (ubrzavanje-acceleration) bio space(!?). Vozačke deonice su i pored toga relativno zabavne a često su prošarane i vatrenim obračunima u toku vožnje.



Igra je podeljena na skupove misija a na kraju svakog skupa vas čeka bos. Donekle možete birati koji skup (kojeg bosa) ali samo to. Sve ostalo je lišeno nekog sandbox-a. Odvezete se do neke tačke. Zatim počistite gomilu protivnika, sredite bosa, i "uzmete" devojku. Šteta što su scene "zahvalnosti" devojaka meke. Džejkovo lomljene vratova, skupljanje droge i sl. su prikazani u krupnom planu.



Kada smo kod droge, nju prodajete kod lokalnog dilera i kupujete oružje. Novac koji prikupite, ili od prodaje, možete potrošiti i u garaži na motor. Kroz igru su razbacane i karte koje usput skupljate a koje su razbacane u GTA fazonu.



Muzička podloga je dobra. Dominiraju rock instrumentali autora čija mi imena ništa ne znače. Bez obzira, odabir muzike je veoma dobar. Bar po meni.





Šteta. Vidi se da su momci koji su radili ovu igru imali viziju ali ne i znanje. Igri fali gram da postane neigriva a opet fali nekoliko grama da kažemo: Uh! Ovako smo dobili na oko ružnjikav sendvič u kojem je red, vožnje, red pesničenja/puškaranja, red seksa... Nastavak je najavljen a mi samo možemo da se nadamo da će razvojni tim odigrati ovu igru i shvatiti šta treba da promene.
I da, poručio bih im ovom prilikom da smanje veličinu šake na likovima u igri najmanje dva puta.


Gamer ITstreet
rating
6/10

 
  Share on Facebook Share on Twitter Share on Reddit Share on LinkedIn

Baš nam vaš komentar fali

Vaša mejl adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su obeležena sa *

Blog podržava gravatare kao lični potpis

HTML kod nije dozvoljen

Komentar je ograničen na 600 karaktera


Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.