Za igru koja se razvijala bezmalo 10 godina, koja je promenila 3
studija, i koja je prešla iz FPS izvođenja u taktički šuter obično
odreagujemo sa blagim *njah*. Šta očekivati za poslednji X-COM kojeg
ovog puta igramo u trećem licu?
Radnja se dešava u Americi
šesdesetih godina prošlog veka. Vanzemaljci su, po običaju za X-COM,
izvršili invaziju na našu malu i bednu planetu u želji da od nje
pretvore svoj dom. Jedini problem koji treba da reše su domoroci, tj.
mi. Jedan od prvih propusta u priči je i taj da od sve vojne sile,
između vanzemaljaca i Zemlje je ostala samo šaka agenata sa ručnim
naoružanjem. Gde je avijacija, gde su tenkovi, vojska, policija... Pa
nije valjda da ameri imaju takve tajne službe gde par agenata počisti
došljake iz svemira očas posla?
Da ostavimo radnju u igri po strani, ona u principu radi posao. Da kažemo neku reč o igri.
Ono
što mi se posebno svidelo su lokacije. Nema puno igara koje se dešavaju
u istom vremenu. Bilo koja od lokacija je krcata detaljima iz tog
vremena. Počevši od kuća, restorana, vozila tog vremena na ulicama,
garderobe NPC-a... Grafički, igra je pristojno ispolirana i u pauzama
između napucavanja uhvatićete sebe kako uživate u krajoliku ili kako
razgledate stari Bjuik i razmišljate kako su se nekad kola pravila da
budu zaista lepa.
U
igri vaš Alter Ego je Vilijam Karter, agent koji pod svojom komandom
ima još dva agenta. S obzirom da su agenti koje vodite "potrošni",
njihova imena vam neće značiti ništa. Vrlo verovatno da ćete ih menjati
nakon svake misije. Rekosmo da je ovo taktički šuter. Dva agenta koje
vodite su pod vašom komandom i možete im davati osnovne komande, ali ih
jednostavno ne možete ZAKOVATI na jedno mesto. Vrlo četo će umeti da
stanu sa pogrešne strane zaklona, što će vašu pažnju odvesti sa borbe na
lečenje pametnjakovića, a opet, s obzirom na preciznost vanzemaljaca,
dok njih zalečite i sami ćete često biti ranjeni. Ovo će dovoditi do
smešne situacije gde ćete u nekoliko ciklusa lečiti što agente, što oni
vas.
Veliku
ulogu igra i stepen težine a ja vam NE savetujem VETERAN. Zašto?
Vanzemaljci imaju ... vanzemaljsko oružje, koje je malo jače od
zemaljskog. Već sam pomenuo preciznost vanzemaljaca. Pored naoružanja,
često će u arenama za borbu upotrebiti Shield Commandere koji konstantno
dižu liniju života svojih jedinica. Takođe, tu su i dronovi koji u paru
i sa jednim Shield Commanderom predstavljaju dobitnu kombinaciju. Na
ovom stepenu težine municija je veoma ograničena. Dolazićete u poziciju
da potrošite svu municiju a da niste uradili ništa. Ovo vam ne kažem da
treba da idete linijom manjeg otpora, već kao savet šta možete da
očekujete. Vidim na netu da ih je dosta odustalo od igre zbog ovakvih
frustrirajućih momenata a igre bi trebalo da budu zabavne, zar ne?
Protivnici
su podeljeni po klasama. Od najprostijeg "prašinara" sa (laserskim)
pištoljem, preko jačih primeraka koji će vam često baciti bombu, pa do
nekoliko različitih teškaša koji u kombinaciji sa pomenutim shield
commanderima mogu biti i više od izazova. Mnogo više. Veštačka
inteligencija im je očigledno veća nego kod vaših saboraca. Još ni
jednom nisu stali sa pogrešne strane zaklona.
Igra
ima dosta RPG elemenata. Najviše se to odnosi na levelovanje perkovima.
Takođe, možete razgovarati sa skoro svim "ljudskim" NPC likovima u
igri. Negde se to čak i traži za napredovanje dalje. To opet dovodi do
smaranja, gde recimo u bazi treba da špartate tamo-vamo da bi vam se
otvorilo put za dalje. U igri koja nije PRAVI RPG. Mene je smorili
toliko da sam preskakao dijaloge.
Novi
XCOM nije loša igra. Solidno je dočarana Amerika šesdesetih godina
prošlog veka. Nije previše zahtevna ali nije ni grafički dragulj. Dosta
detalja koji ovoj igri daju šarm a opet je drže od grafike iz crtaća na
pristojnoj udaljenosti. Efekti su dobri, posebno efekti vanzemaljskog
oružja. Lično mi se najviše svideo pogled na Zemlju sa svemirske stanice
ka kojoj putuju salve laserskih/plazma/ilištaveć projektila. Ni mini
RPG sistem nije loš, mada nadogradnja vaših saboraca ne dolazi do
izražaja. Stekao sam utisak da su developeri izgoreli pokušavajući da
dobru ideju pretoče u dobru igru. Šteta.
"A shooter with brains!"
-Brains my ass...
The Bureau XCOM Declassified
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.