Iako nisam verovao u smak sveta od pre mesec-dva, proletelo mi je kroz
glavu kako bi to zapravo trebalo da izgleda. Šta bi se desilo sa našom
civilizacijom? Šta sa preživelima? Kako bi svet izgledao sto godina
nakon apokalipse? Džon Karmak ima svoju viziju.
Svi znamo ko je Džon Karmak. Čovek odgovoran za DOOM, Quake,
Wolfenstein... Zatim za motore pokretače prvenstveno nazvane po imenima
igara (ili obrnuto) kasnije preimenovane u id Tech 1. 2...5 kao
poslednji u nizu. Ovaj poslednji je iskorišćen za pokretanje najnovije
igre iz Karmakove kuhinje. U pitanju je igra RAGE koja najverovatnije
postavlja temelje potencijalne franšize.
"After
an asteroid impacts Earth, humanity attempts to rebuild. Sheltered in
cryogenic lifeboats, survivors emerge years after impact to a devastated
planet where some of mankind survived in struggling settlements or
murderous bandit clans, while horrific mutants roam the dead cities. And
a mysterious tyrannical government is on the hunt… for you."
Priča počinje tako što pratimo približavanje ogromnog asteroida (99942 Apophis)
našoj planeti. Udarac je neminovan i asteroid konačno nalazi svoj
milenijumski cilj 23.08.2029 godine. Nakon 106 godina lik koga ćemo
voditi kroz igru, izlazi iz ostataka kriogene komore, koja je deo Eden
Projekta. Krajnje neuspelog, rekao bih. Naime od svih koji su bili u
komori samo je jedan preživeo, ostali su uveliko mumije. Po izlasku iz
razrušene komore nailazimo na bandite, potomke ljudi koje je naš
preživeli ostavio pre 100 godina. Od sigurne smrti, spašava ga Dan Hagar
kome glas u igri pozajmljuje ni manje, ni više nego Džon Gudman. Naš
protagonista nije nešto pričljiv, zapravo ne priča uopšte.
Igra je u osnovi šuter u prvom licu sa primesama rpg elemenata. Radnja
se dešava po prostranoj dolini po kojoj su rasute naseobine naseljene
različitim frakcijama. Planeta sto godina nakon apokalipse izgleda nalik
na ono što smo videli u filmovima Pobesneli Maks. Sa jedne strane tu su
još uvek ostaci stare civilizacije u vidu ruševina napuštenog grada (ne
baš i nenaseljenog), zatim ostaci autoputa, kanalizacije... Sa druge
strane, tu su izolovana naselja i skloništa trenutnih stanovnika, bilo
to začetnika nove civilizacije, bilo bandita. Razdaljina između njih
nije nešto što bi trebalo prepešačiti. Zato u startu dolazimo u posed
vozila. Neko će zameriti nedostatak globalne mape, i mogućnosti
preskakanja deonica između lokacija, ali to bi umanjilo istraživanje po
Wasteland-u (naziv za predeo po kome se radnja odvija).
Za pokretanje igre je, kao što sam napomenuo, zadužen najnoviji id Tech 5
motor koji je baziran na Open GL tehnologiji a ne na directX-u. Ovaj
motor je jedinstven po tome što renderuje teksture u datom trenutku i
sposoban je da izrenderuje teksture rezolucije 180.000x180.000px. Da bi
došao do punog izražaja neophodna mu je ogromna količina podataka, zato
je igra i "teška" preko 18gb. Koliko je to zapravo opterećenje za
mašinu? Moj računar je opremljen sa 4gb rama i terao je igru sa prilično
podignutim podešavanjima u rezoluciji 1920x1080px. Grafika je
pristojna, na momente briljira. Grafički bag koji najviše dolazi do
izražaja sastoji se u tome da kada pri naglim promenama pogleda
(pomeranja miša) mašina ne stiže da polepi teksture na poligone. To je
rešeno zakrpama, tako da vam je moj savet da po instaliranju igre prvo
navalite na krpljenje.
Dizajn je odličan, pogotovo naselja. Likovi
su živopisni, vozila kao da su maznuta Melu Gibsonu. Dizajn, kako
naselja, tako i predela između najviše podseća na ona iz Folauta i
Borderlendsa ali nije čista kopija. Sama grafika u malom postotku ima
neki šmek crtaća. Detalja ima na svakom koraku i svakako da ima mesta na
kojima ćete zastati i samo razgledati.
Pored ljudi, koji se trude da pokrenu civilizaciju iz početka, tu su i
banditi koji se trude da taj isti progres zaustave/uspore. U ruševinama
starog grada (između ostalog) naići ćemo i na zombije a priču o njinom
nastanku saznaćemo na kraju. A da bi ostalo nešto i tajanstveno tu su i
"Vlasti" koje, ispostaviće se, kontrolišu sve. Predstavnici Vlasti su
priča za sebe i prilično su tvrdi za odstrel.
Misije su podeljene na
kvestove koje dobijamo na kvest-čvorištima, a likovi koji nam daju
zadatke su veoma živopisni i zanimljivi. Pored pomenutog Dana Hagana tu
su još gradonačelnik Wellspring-a, šerif, dr. Kvasir... Garderoba npc-a
je priča za sebe. U određenim kvestovima potrebno je da se pobedi u
trkama koje su same kvest za sebe. Postoji i sporedni set kvestova.
Od
oružja se može naći svašta. Tu su revolver sa desetak metaka, zatim
nešto nalik na kalaš, kratež, šatgan, samostrel, bacač raketa... Sve ovo
oružje ima nekoliko tipova municije i može se u određenoj meri
poboljšati. Pored naoružanja koje se nabavlja usput, tu su naprave koje
se prave po nacrtima i od delova koje skupljamo usput. Neke nacrte
kupujemo kod lokalnog trgovca, dok druge možemo naći negde u nekom ćošku
ako smo dovoljno uporni. Po Wasteland-u su razbacani razni delovi
koječega: municija, delovi neophodni za sklapanje predmeta i drugi
predmeti koji se mogu prodati. Po nacrtima se mogu napraviti naprave za
obijanje vrata, tureti, rc autići sa eksplozivom... Od hladnog oružja
izdvojio bih bumerang (windstick). Pored njuškanja okolo, razne predmete
i novac možemo naći u džepovima neprijatelja. Ponekad je imperativ
zabosti nos u svaki ćošak.
I vozila se mogu nadograđivati, popravljati i naoružavati.
Borba
sa neprijateljima zavisi i na kakve neprijatelje ćemo naići. Tu su
likovi naoružani vatrenim oružjem koji se kriju iza zaklona i ima ih
koji su zaista tvrd orah. Zatim tu su oni sa hladnim oružjem koji prosto
jurišaju na našeg protagonistu. I na kraju malo jači primerci koje ne
bih baš nazvao bosovima ali su svakako specifičniji, teži i gadniji. U
zavisnosti sa kojom se frakcijom sukobite zavisi i kakvi će biti
neprijatelji. Zombi i vatreno oružje ne idu zajedno.
Do
sada je već izašlo dosta DLC-ova, ali i zakrpa. U naseljenim mestima
ima dosta vrata koja pokazuju da su interaktivna ali bez mogućnosti
prolaza. Da li će sva vrata biti iskorišćena kroz DLC (koji donose i
nove mape) ili onaj trougao sa uzvičnikom ne znači ništa ostaje da
vidimo.
"You are part of the old world,
You are not part of the new world."
Krajnji
cilj je pokretanje kompletnog Eden Projekta i buđenje i drugih ljudi iz
kovčega rasutih po Wasteland-u. Da li će naš putnik iz prošlosti uspeti
zavisi od vas.
RAGE
Nema postavljenih poruka. Budite prvi koji će postaviti poruku.